כיצד תשפיע העונה הגשומה על טיולי אביב 2019?

מדי שנה, בעונת הסתיו אנו מצפים לחורף ומתפללים לגשם שיטיב עם מפלס הכינרת, עם הנחלים, האגמים והחקלאים הנמצאים בכל רחבי ישראל ודואגים שתהיה לנו תנובה משובחת וטרייה. השנה, בשונה משנים קודמות שחלקן הוגדרו כשנת בצורת ובעקבותן החל קמפיין החיסכון במים, החורף שהתחיל בסוף 2018 וממשיך בשנת 2019 מביא איתו ימים גשומים וסוערים במיוחד. לצורך הדוגמא, חודש דצמבר 2018 היה גשום מאוד מהממוצע באזור צפון הארץ ובמרכזה. במישור החוף, בשפלה ובשומרון כמויות הגשם הגיעו לפי 2 מהממוצע.  

אז איך העונה הגשומה הזו תשפיע עלינו?

קודם כל ואולי החשוב ביותר הוא מפלס הכנרת שצפוי לעלות עוד ועוד. רק מתחילת השבוע שעבר המפלס השלים עלייה של 30.5 סנטימטרים ומתחילת העונה עלה ב-53 סנטימטרים שזה באמת בשורות נפלאות.

בנוסף, בטיולי האביב הקרוב, כולנו נוכל להנות ממסלולים ונחלים שופעים במים, מעיינות שיחזרו לתפקוד מלא, צמחיה ירוקה, פרחיה מדהימה ובקיצור עונת אביב צבעונית ושופעת בכל טוב. בנוסף, בואו לא נשכח את היתרונות של מי הגשמים למעיינות ולמי התהום שהם בעצם מי גשם המחלחלים לתוך האדמה ומאפשרים לנו לנצל את מי המעיינות בצורה מיטבית וכך לעשות שימוש במים לצורכי סינון טיהור ולשימוש בחקלאות.

לסיכום, גם אתם יכולים להתחיל לתכנן את הטיולים שלכם לאביב הקרוב, להנות ממסלולי שבילי ישראל, לבקר בחניונים בסמוך לנחלים, לפרוס מחצלות לפיקניקים באזורים שונים בארץ ולקחת את כל המשפחה לסיורים בפארקים, ביערות ובחוות הפזורות בכל רחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *