עובדות מרתקות על מוזיאון ביפו

עם מחלקה מיוחדת לפריטי אמנות נדירים, גלריה ענקית ומרהיבה, ועשרות יצירות באוספים הקבועים שלו, מוזיאון ביפו מכיל יותר אוצרות מכפי שרוב המבקרים יוכלו אי פעם לראות בכל מקום אחר.

אי אפשר לסכם את ההיסטוריה של המוזיאון, את התוכן ואת המורשת שלו במאמר אחד בלבד, אבל העובדות הבאות יגרמו לכם לראות את המוזיאון הוותיק בעיר באור חדש בפעם הבאה שתיכנסו לבקר בו.

שדרוג המוזיאון במשך השנים

במהלך השנים מאז הקמתו, נוספו לבניין המוזיאון ביפו תוספות שונות. כיום, המבנה המקורי מוקף כולו באגפים מודרניים יותר. יחד עם זאת, ניתן להציץ בחזית המערבית המקורית שלו באגף שבו שוכנות עבודות שהיו שייכות לתושבי העיר בזמן שלטון הטורקים.

אם ביקרתם במוזיאון אחרי שנת 2017, סביר להניח שביקרתם בתערוכות המוצגות במקום המסמלות את מורשת המוזיאון, ומהוות הוכחה איקונית למעמד שהוא קיבל עוד משנת 1971 כמוזיאון האמנות הטוב ביותר בארץ.

תכשיטים ופסלים

בגלריה תוכלו להתרשם מהתכשיטים היקרים המוצגים בו החל משנת 2013, המיוצרים בעבודת יד ובסגנונות ייחודיים שלא נראים בשום גלריה, מוזיאון או מקום אחר בארץ.

לאורך כל שנות פעילותו, המוזיאון משלב יצירות אמנות שמוצגות במקום עם אוסף פסלים ויצירות שנקנו על ידי אספנים מכל העולם.

יצירות אמנות של יוצרים ישראליים

בין הציורים והפסלים הרבים המוצגים במוזיאון ביפו, מוצב הדגש על הצגת יצירות של אמנים ישראליים

התערוכות הקבועות במוזיאון ביפו מתארות, באמצעות ציורים נדירים של יוצרים ישראליים מהעבר ובני זמננו, את קורות העיר יפו במשך השנים, מתקופת שלטון הבריטים, ובתקופת הטורקים. היצירות מוצגות באולם הגדול במוזיאון ומציג עבודות שהאמנים יצרו לאירועים ההיסטוריים שנערכו בעיר, כולל חפצים המאפיינים את חיי התושבים בעיר בתקופות הקדומות.

יצירות אמנות מתקופות קדומות בעיר

לאורך השנים, אוצרי האמנות של מוזיאון ביפו אספו יצירות אמנות המתעדות את חיי התושבים בעיר גם מתקופת המאה ה-16.

כך, למשל, ניתן לראות במוזיאון את השטיחים העתיקים שהיו בבתים של תושבי העיר בשנים המוקדמות, ופריטים נדירים ביותר כגון קנקני קפה ותה איראניים מהשנים 3700-3800 לפני הספירה.

מוזיאון ביפו הוא המקום הקדוש של אספני אמנות

לא משנה מהי הנטייה האמנותית שלכם, ואם אתם מתחברים לאמנות מודרנית או עתיקה, אוצרי האמנות של המוזיאון מיומנים באיסוף עבודות ויצירות אמנות שאספני אמנות מוכנים לשלם עליהן הון.

זהו אוסף מודרני והיסטורי המציג את התרבות של הארץ שלנו ואת סיפורי התושבים, מכל הזוויות, התקופות, ונקודות המבט השונות של האמנים.

אז למה אתם חייבים לבקר במוזיאון ביפו?

האוספים המוצגים במוזיאון כוללים מאות יצירות, חפצים עתיקים, ציורים וצילומים מרהיבים. איכות התערוכות הקבועות והמתחלפות במקום ניצבת בשורה אחת עם מיטב היצירות המוצגות במוזיאונים הגדולים בעולם.

וגם אם אתם טיפוסים מאצ'ואיסטיים כאלה, שלא אוהבים אמנות, עדיין תיהנו מתערוכות ומיצגים שתוכלו להתחבר אליהם, לא משנה בני כמה אתם, איזה חינוך קיבלתם, או הנטייה שלכם לתרבות ואמנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *