טיול רגלי ביער חורשן

יער חורשן הוא אזור הררי ומיוער השוכן בצמוד למושבה בת שלמה וקרוב לזכרון יעקב הנקרא גם שמורת הר חורשן, גובהו של הר חורשן הוא 78 מטר מעל פני הים והוא פופולארי בעיר לבעלי רכבים עם הנעה כפולה ויכולות שטח בסיסיות או למטיילים רגליים זאת בעקבות שבילי העפר התלולים והמשובשים שבו שהופכים את הגישה אלי עם רכבים לקשה עד בלתי אפשרית בחלק מימות השנה.

בכתבה זו תמצאו מידע על טיול רגלי ביער חורשן, אילו צמחים יש שם, מאיפה מתחילים ואיך כדאי להגיע לטיול.

טיול ביער חורשן כל מה שצריך לדעת

את הטיול ביער חורשן נתחיל בחניית הרכב במושבה בת שלמה, ממש בכניסה תמצאו חניה פנויה השאירו את הרכב והחלו לרדת את הירידה לכיוון השמורה.

בהגעתכם על מעבר המים בחרו בדרך הנוחה ביותר לחצות אותו, אנחנו פשוט הורדנו את הנעליים הפשלנו את המכנסיים וחצינו, לאחר מכן שמנו בחזרה את הנעליים והמשכנו לטייל.

העלייה אל חלקו העליון של הר חורשן מלאה בשבילים מסתעפים, חלקם מיועדים לרכבים, חלקם להולכי רגל אבל גם רבים מהם שייכים לרוכבי האופניים אשר יורדים את ההר בשבילים צרים בין העצים והסלעים, שבילים אלו נקראים "סינגלים" בשפת הרוכבים ומומלץ לכם להתרחק מהם כיוון ורוכבי האופניים יורדים אותם במהירות ובניגוד לאופנוע או רכב שטח הם מגיעים בשקט והתנגשות היא סכנה מוחשית.

בשבילים המטפסים אל הפסגה תפגשו בדרך (תלוי בעונה) את הצמחים הבאים: נורית אסיה, מרגנית השדה, רובה רנדזינה לבנה ועצים כגון: עצי אלון התבור ואלון מצוי.

אם החלטתם לקחת עצתנו ולטייל לפסגת ההר ברגל קחו בחשבון כי יש לחצות מים אז הגיעו מוכנים ושהעלייה עלולה להיות קשה לילדים או מבוגרים כך שיש לקחת זאת בחשבון.

עוד אתרים שיעניינו אותך:

עופר איתן – על חברת המרטק (טכנולוגיה לשיווק אתרים) שרכשה את חברת הפתרונות לשיווק במובייל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *