סוף שבוע  סוף סוף הגיע

מי מאתנו לא מחכה לסופשבוע. זמן  איכות עם המשפחה, פרידה מהפקקים ומהעבודה, הורדת מתח וזמן בילוי משפחתי, לא פלא שממחקרים עולה כי הישראלים מבזבזים את מרבית כספם בסופי שבוע .ימי שישי בעיקר לקניות ומסעדות ואילו ימי שבת לטיולים בטבע, מסעדות ,אטרקציות, סרטים, מסעדות, לינה בבתי מלון וצימרים ועוד.

אחד התחביבים אהובים על הישראלים בימי שבת זה טיולים בארץ   , איך שיום שבת מגיע, לשמורות הטבע מגיעים עשרות כלי רכב שפוקדים את שמורות הטבע , הבולטות מבינהן הן: מצדה בדרום וקיסריה במרכז. גם אתרי הקמפינג לא נותרים חייבים בתקופות הקיץ בעיקר שמזג אוויר מאפשר זאת , אהובות עלינו הן :גני חוגה ועין חרוד אשר נמצאים בעמק בית שאן ובצפון הרחוק יותר יש את חורשת טל בגליל העליון והרשימה עוד ארוכה.

אחת השמורות אשר כבשה את ליבו של הישראלי בשנים האחרונות היא עין פרת. , אתם בטח שואלים למה? ובכן שמורה זו נמצאת במרכז הארץ כך שבניגוד לשמורות בדרום או בצפון זמן הנסיעה אליה קצר יחסית (נמצאת לא הרחק מירושלים). שנית השמורה מתאימה בדיוק לבילוי בסוף שבוע עם משפחות בגלל הסיבות הבאות: מים רדודים בתוואי הנחל המאפשרים לילדים לטבול ללא חשש טביעה, המסלולים מישוריים קצרים ומסומנים, השמורה היא בניהולה המסור של רשות הטבע והגנים, כל אילו הופכים אותה לשמורה  פופולארית במיוחד בקרב משפחות עם ילדים.

הבילוי בסופשבוע הוא זמן איכות והפך לבעל ערך יקר מפז, עבור כל אדם באשר הוא בישראל ומחוצה לה, אבל ניחוחות הסופ"ש  מורגשים כבר בימי חמישי , ההכנות התכנונים , ההתרגשות לקראת  החופשה הדו- יומית הזו שמרבית הישראלים משתוקקים ומחכים לה כל ימות השבוע.

אז מה עוד אפשר לעשות בסופשבוע?

טיולי ג'יפים הפכו לטרנד חזק בו תיסעו בשבילים שמעט מטיילים עוברים בם, בעיקר באזור הדרום, באזור הצפון תחום הטרקטורונים חזק מאוד בעיקר באזורים הסמוכים למקורות מים בגליל, אוהבי המוזיאונים ימצאו נחמה בכך שמוזיאונים רבים פותחים את שעריהם בימי שבת וחג, וכמובן אוהבי הארכיאולוגיה יכולים לטייל באתרים רבים אשר רווי מונומנטים ארכיאולוגיים, טיולי שווקים פופולאריים בעיקר בימי שישי כגון :שוק הכרמל, שוק רמלה, שוק הפשפשים ועוד. אבל הכוכבים הבלתי מעורערים  של  השבת הם ללא ספק הפארקים והגנים הלאומיים וזה מכמה סיבות : הראשונה הפארקים ברובם מאפשרים גם פיקניק ומנגל , הם מאוד גדולים ומרווחים, יש בהם גם אטרקציה אחת לפחות  כגון : נחל , אגם, ארכיאולוגיה, נוף / תצפית והכי חשוב הם מסודרים ומנוהלים תחת פיקוח של רשות לדוגמא : גן השלושה בעמק המעיינות או פארק נחל שורק והרשימה עוד רבה.

לסיכום : סופשבוע הוא מתנה ולא משנה איפה תבחרו לשהות, האפשרויות כיום רבות ומגוונות להפליא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *