בגדים תרמיים שכדאי לכם לקחת לטיול חורפי בחו"ל

מה זה ביגוד תרמי?

ביגוד תרמי הוא סוג מיוחד של טקסטיל שנועד לשמור על חום הגוף באזורים עם טמפרטורות נמוכות ותנאי מזג אוויר חורפיים. כאשר נמצאים בפעילות מאומצת (אפילו הליכה פשוטה ברחובות אירופאים), הגוף מזיע והביגוד החורפי הרגיל לא מנדף את הזיעה וכך למעשה נעשית פעולה הפוכה והגוף פשוט מתקרר בצורה מהירה יותר. ביגוד תרמי מיוצר מבדים מיוחדים שבעצם מנדפים את הזיעה מהגוף וכך שומרים על החום שלו.
אפשר למצוא מגוון פריטי לבוש תרמיים לכל חלק בגוף כמעט. זהו ביגוד מצוין שמתאים למטיילים בארץ ובעולם, לחיילים ובכלל עבור עונות החורף.

מה מומלץ לטיולים בחו"ל?

חולצה תרמית – השכבה הראשונה והבסיסית ביותר של ביגוד תרמי שאותה שמים ישירות על הגוף. היא צריכה לשבת בצורה נוחה ולא לחוצה מדי, אבל כן להחזיק טוב את הגוף. בשכבה הזו נעשה למעשה נידוף הזיעה המשמעותי ביותר בתהליך.

ז'קט פליס דק – השכבה השנייה מהווה למעשה בידוד בין הגוף לסביבה כך שחום הגוף לא יברח יחד עם הזיעה שמתנדפת. אפשר למצוא דגמים קלים בעלי שכבה אחת בלבד עם בידוד מצוין ודגמים יותר מורכבים בעלי כמה שכבות.

מעיל תרמי – המעיל הוא שכבת ההגנה הסופית והמטרה שלו היא להגן עלינו מפני מים ורוחות חזקות. כמובן שגם הוא עשוי מבד מיוחד מנדף זיעה.

היתרון עם הביגוד התרמי בטיול בחו"ל הוא שניתן לפשוט או ללבוש בשנית שכבות במידת הצורך. למשל, אם מטיילים באירופה ברחובות הקרים ונכנסים למסעדה עם חימום אפשר לפשוט את שתי השכבות העליונות ולהישאר עם החולצה הבסיסית. כמובן שבמידת הצורך אפשר ורצוי להשתמש בביגוד נוסף כמו כובעים תרמיים, חם צווארים וגרביים תרמיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *