מימוש זכויות רפואיות בעת החמרת מצב בזמן מחלה או בעקבות תאונת עבודה

אחד הנושאים הכי חשובים בתחום תביעות מול ביטוח לאומי קשור להחמרה של מצב רפואי. כאשר נפגע בעבודה או אדם עם מחלה קשה מוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי הוא עובר ועדה רפואית. אותה ועדה בודקת את אותו אדם ועל פי מגוון של נתונים לצד התייחסות לתיק הרפואי שלו קובעת את אחוזי הנכות שלו. בהתאם לגובה אחוזי הנכות שנקבעו, האדם מקבל את הפיצוי או את הזכויות המגיעות לו.

מה קורה כאשר לאותו אדם חלה החמרה במצבה רפואי?

יש המון מקרים בהם נקבעים אחוזי נכות מסוימים לאנשים ותוך שישה חודשים, שנה, שנתיים, חמש שנים ואפילו יותר מזה, חלה החמרה במצב שלהם.

מה יש לעשות כדי לקבל את הזכויות הנוספות?

אותם אנשים יכולים לממש את הזכות להגיש לביטוח הלאומי תביעה מחדש. תביעה זו מתבצעת בהליך המכונה החמרת מצב. מה שצריך לעשות בפועל הוא לגשת לרופא תעסוקתי, להציג בפניו מסמכים רפואיים עדכניים שמהם ניתן להסיק כי אכן חלה החמרה במצב, זאת בהשוואה לממצאים שעלו בוועדה האחרונה שבדקה אותו. ברגע שהרופא התעסוקתי רואה שאכן חלה החמרה במצב הוא יעביר לאדם שמגיש את התביעה טופס על פי תקנה 36, טופס המיועד למוסד לביטוח הלאומי.

את הטופס הזה יש להעביר למוסד לביטוח הלאומי יחד עם המסמכים הרפואיים וטופס התביעה ואז מה שקורה הוא שהביטוח הלאומי פותח את התיק מחדש. בשלב הבא המוסד לביטוח לאומי יזמן את האדם שהגיש את התביעה לועדה רפואית מחדש, יבחן את מצבו הרפואי העדכני ויקבע שוב את אחוזי הנכות העדכניים. כאשר יש עלייה באחוזי הנכות, אותו אדם יקבל פיצוי נוסף בהתאם לגובה אחוזי הנכות שנקבעו מחדש.

למידע נוסף: עמוד הפייסבוק של לבנת פורן, ערוץ ה – Youtube של לבנת פורן. הקליקו על הקישור לצפייה בהרצאתה שללבנת פורן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *