מוקדים היסטוריים בירושלים

אין בכלל ספק כי ירושלים נחשבת לאחת הערים ההיסטוריות המרתקות ביותר בעולם והיא בנויה מארבעה רבעים: הרובע היהודי, הרובע המוסלמי, הרובע הארמני והרובע הנוצרי. בין הרובע היהודי למוסלמי ממוקם הר הבית אשר מאז ומתמיד גורם להתלקחות באזור בין שתי הדתות ואת העיר מקיפים שמונה שערים: שער הפרחים, שער שכם, השער החדש, שער יפו, שער ציון, שער האשפתות הממוקם בסמוך לכותל המערבי, שער הרחמים ושער האריות.

העיר העתיקה נחשבת לאזור העירוני העתיק ביותר בעיר ובה ער ציון ועיר דוד הממוקמים ממש מחוץ לחומות. מדובר באחד המוקדים החשובים המשמשת אזור חשוב למבקרים ולתיירים המגיעים מכל העולם. בעיר העתיקה ממוקמים הכותל המערבי, כנסיית וכאמור כנסיית הקבר.

ברובע היהודי יש מוקדים מרתקים רבים ומומלץ לבקר בשכונות השונות ביניהן שכונות משכנות שאננים, בית הכנסת החורבה הנחשב לאחד המבנים המיתולוגים והחשובים בעיר, מנהרות הכותל וכמובן עיר דוד שקמה עוד בימי אברהם אבינו כעיר כנענית ומספרת את סיפורו של דוד המלך שהחליט לעזוב את חברון ולעלות לירושלים במטרה לאחד את עם ישראל.

אתרים היסטוריים חשובים נוספים בהם כדאי לבקר בעיר הבירה הם בית הכנסת הגדול, הכותל המערבי, סיור על החומות עצמן, הר ציון, יד אבשלום, מנורת הכנסת, הר הרצל, תחנת הרוח ומשכן הכנסת. בנוסף בעיר יש עוד מגוון של אטרקציות, מוזיאונים ואפשר בין לבין להנות מסיור בשוק מחנה יהודה.

איך למצות את העיר בצורה הטובה ביותר?

אם יש לכם זמן והעיר מסקרנת אתכם, תוכלו לישון במלון למשך כמה ימים ולהצטרף לסיורים מודרכים בין אם רגליים ובין אם בעזרת הסגווי שהוא דרך נפלאה לצפות בעיר.  דרך הסיורים תוכלו לראות את כל מה שחשוב בעיר, להנות מהנוף המרהיב שלה ולחוש אותה ממש מבפנים.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *