גנים בוטניים לטיול עם הילדים

מחפשים פעילות מדליקה ויוצאת דופן לילדים? אם גם אתם מיציתם את הבילוי בקניונים, את ההצגות ואת הסרטים בקולנוע, למה שלא תנסו את החוויה של גנים בוטניים? הנה כמה הצעות לגנים כאלו שיאפשרו לכם וילדים להכיר את עולם הצומח מקרוב.

הגן הבוטני באוניברסיטה העברית בתל אביב
34 דונם ולא פחות מ-3,800 מינים של צמחים ייחודיים שמאד מרתק להכיר. בין היתר תוכלו למצוא בגן הבוטני בתל אביב צמחים נדירים בסכנת הכחדה ותוכלו להיחשף למגוון ניסויים ומחקרים המספקים הצצה נדירה לעולם הצומח. הזדמנות נפלאה ללמוד על תופעות אקולוגיות ואבולוציוניות כמו יחסי גומלין בין צמחים לבעלי חיים וההתאמה הייחודית של צמחים לבית הגידול שלהם. במיוחד שווה להכיר את האוסף האדיר של קקטוסים וסוקולנטים, את חממת הדקלים ואת האוסף הנדיר של צמחי תועלת. אם אתם מגיעים שווה לבקר גם במוזיאון הטבע הצמוד לגן הבוטני ולהכיר כ-200 מינים שונים של בעלי חיים ארצישראליים ועוד כמה מהסביבה. חוויה ייחודית, לימודית ומהנה לילדים וגם להורים.

הגן הבוטני בהר הצופים בירושלים
מוקדש לצמחים ארץ ישראליים על אף שהוא נחשב לקטן יחסית וכולל פחות או יותר 1,000 מיני צמחים בלבד. תוכלו למצוא בו אוסף מרשים של מרוות, סחלבים, גאופיטים ועוד מגוון צמחים נדירים.

ארבורטום אילנות
גן בוטני נסתר בלב השרון. כ-130 דונם ו-750 סוגי עצים ייחודיים שממש לא רואים בכל יום. שופץ לאחרונה על ידי קק״ל וכולל גם כמה פעילויות מדליקות לילדים.

שמורת נאות קדומים
עשרת אלפים דונם – גן בוטני עצום שהוא בעצם שמורת טבע. תוכלו למצוא בו מגוון עצום של צמחייה לרבות שקדיות, עצי זית, כליל החורש ועוד מגוון צמחים ים תיכוניים. שמורה מופלאה שכדאי להקדיש יום שלם לביקור בה.

מרחבי הרשת:
מטרנה, מטרנה – כתבה, מטרנה להזמנה, מטרנה בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *