השפעת מזג האוויר על השיער

אוהבים לטייל בארץ ובעולם? שווה לדעת שסוגים שונים של מזג אוויר עשויים להשפיע על השיער שלנו ועל האיכות שלו. הנה כמה דברים שחשוב לדעת בנושא, כולל הדרכים בהם נוכל להגן על השיער שלנו בכל פעם שאנו נמצאים במזג אוויר קיצוני כלשהו.

לחות
רמות לחות גבוהות עלולות לגרום לשיער להיות מקורזל, קשה לסירוק וחסר צורה. הלחות העודפת באוויר עלולה לחדור אל תוך השיער ולגרום לו להתנפח ולאבד את המראה החלק שלו. בעייתי במיוחד עבור אנשים עם שיער מתולתל או גלי באופן טבעי.

יובש
מצד שני, רמות לחות נמוכות, במיוחד בחורף או באקלים יבש, עלולות להוביל לשיער יבש ושביר. חוסר הלחות באוויר עלול לגרום לשיער לאבד את השומנים הטבעיים שלו, וכתוצאה מכך להביא לשבירה מוגברת, קצוות מפוצלים ומראה כללי בעייתי.

חשיפה לשמש
חשיפה ממושכת של השיער לקרינת השמש עלולה לפגוע בחוזק השערה ולגרום לצבע השיער לדהות. קרינת השמש מחלישה את מבנה החלבון של השערה, מה שמגביר את הנטייה ליובש, לשבירות ולשינוי צבע. רצוי להגן על השיער עם כובעים וכן עם מוצרי טיפוח לשיער המכילים מסנן קרינה (במיוחד אם אתם מבלים שעות ארוכות בשמש כחלק מהשגרה שלכם).

רוח
רוחות חזקות עלולות לסבך את השיער ולגרום לקשרים וכן להוביל לשבירת שיער ונזקים אחרים. רוח גם יכולה לגרום לשיער להתייבש על ידי הרחקת הלחות ממנו.

כלור ומים מלוחים
לשחייה בבריכות עם כלור או במי מלח מלוחים עלולה להיות השפעה שלילית על השיער. כלור ומלח עלולים להסיר את השמנים הטבעיים מהשיער ולהשאיר אותו יבש, שביר וחלש. שטיפה יסודית של השיער במים מתוקים לפני ואחרי השחייה ושימוש במוצרי הגנה יכולים לסייע בהפחתת הנזק.

 

מרחבי הרשת:
מטרנה, מטרנה – כתבה, מטרנה להזמנה, מטרנה בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *